یزدفردا :دكتر ميرمحمدي رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهید صدوقی  مصوبات سفر هيات دولت را در بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تشريح كرد. 
دكتر ميرمحمدي رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهید صدوقی با اشاره به اینکه  16 مصوبه  سفر هيات دولت در بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در حوزه هاي مختلف مطالعاتي، عمراني و آموزشی بوده است ،اظهار داشت:
خريداري تجهيزات پزشكي جهت بيمارستان­هاي استان كه شاخص­ترين آن خريداري، نصب و راه اندازي دستگاه آنژيوگرافي قلب در بيمارستان افشار بوده است. 35 دستگاه ونتيلاتور، 4 دستگاه تنفس مصنوعي كودكان، 49 پمپ تزريق و .... كه در اختيار بيمارستان هاي استان جهت ارائه خدمات به بيماران عزيز مي باشد.
از مهمترين و بزرگترين مصوبات در اين حوزه، پيش بيني و تخصيص اعتبار جهت تكميل و تجهيز طرح جامع پرديس دانشگاه علوم پزشكي بوده است.
ساخت دانشكده بهداشت،ساختمان ستاد مركزي، خوابگاه 360 نفره دختران، پژوهشكده، مجتمع كتابخانه اي، زمين چمن و ... كه همه در سايت جامع اجرا مي شود.
اين مصوبه كه شامل چندين پروژه بزرگ مي باشد مراحل موافقت و تاييد كميسيون ماده 32 را گذرانده و نقشه­هاي فاز صفر، فاز اول و دوم نيز آماده شده و مرحله انتخاب پيمانكار را طي مي كند.
دانشكده داروسازي تكميل شده و تجهيز شود و نيز به بهربرداري رسيده است. ساخت 22 واحد مسكوني جهت پزشكان متخصص در شهرهاي زير يكصد هزار نفر جمعيت از ديگر مصوباتی بوده كه مراحل برآورد،توزيع و نيازسنجي، تهيه نقشه، تخصيص زمين، انتخاب پيمانكار را كاملاً طي كرده و عمليات عمراني آن نيز با پيشرفت 82% همراه است لازم به ذكر است طبق برنامه زمان بندي اين واحدها در هفته سلامت سال 88 به بهره برداري مي رسد.
ميرمحمدي در ادامه گفت: اجراي سيستم دفع فاضلاب بيمارستان هاي سوانح سوختگي، افشار، شهيد صدوقي و ابركوه در دست کار بوده كه 100% اجرا شده است.
احداث 16 پايگاه اورژانس بين جاده اي به همراه تكميل و تجهيز آنها از دیگر مصوباتی بوده كه با پيشرفت 40% همراه است.
از ديگر مصوبات سفر اول رئيس جمهور به يزد تكميل و تجهيز مراكز تحقيقاتي بهداشتي درماني قلب، ديابت و ناباروري بوده است كه علي رغم خريداري و نصب تجهيزات كه 100% صورت گرفته در نظر داريم ساختمان متمركزي را در اين راستا در سايت جامع احداث كنيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي گفت: از بابركت ترين مصوبات احداث CCU در بيمارستان تفت، بافق، مهريز و ابركوه بوده كه در دو شهرستان تفت و بافق به صورت 100% و در مراكز ديگر با پيشرفت 70% همراه است لازم به ذكر است كليه تجهيزات خريداري شده و صرفاً تكميل ساختمان و نصب باقي مانده است تجهيز و تكميل بخش روانشناسي بيمارستان ميبد نيز در دست اجرا است.
از ديگر مصوبات بسيار خوب سفر هيات دولت در دور اول به يزد ساخت بيمارستان بزرگ طبس بوده كه اخذ مجوز از كميسيون ماده 32 عليرغم اينكه زمان زيادي گرفت صورت پذيرفت. و پروژه در رديف ملي قرار گرفت و داراي كد شد. تهيه نقشه هاي فازهاي مختلف، تخصيص زمين از سوي مسكن و شهرسازي، انتخاب پيمانكار و انعقاد قرارداد صورت گرفته و عمليات گودبرداري آن نيز شروع شده است.
از ديگر مصوبات در راستاي عدالت محوري و توجه به بخش هاي محروم و تكميل و تجهيز 2 مركز بهداشتي درماني در بهاباد و بخ و گاريزات بوده است كه تكميل و تجهيز آن 100% صورت گرفته و به بهره برداري نيز رسيده است.


از مصوبات ديگر تكميل بيمارستان اردكان بوده كه 100% صورت گرفته و با دستور مقام عالي وزارت تجهيز آن نيز در برنامه پيش بيني شده است. تكميل احداث مركز سي تي اسكن در شهرستان ميبد به مبلغ 360 ميليون تومان علاوه بر هزينه خيرين صورت گرفته است.
در راستاي ارائه خدمات بهتر به دانشجويان،تكميل و تجهيز خوابگاه و مسجد دانشگاه صورت گرفته است كه شامل تكميل خوابگاه ها، تكميل و تجهيز خوابگاه حضرت معصومه (س) و تجهيز كليه اتاق ها به تخت نو، موكت و فرش و ايجاد سيستم تلفن ديجيتال و مركز اينترنت در كل خوابگاه­ها بوده است.
دكتر ميرمحمدي در جواب به اين سوال كه اگر سفر هيات دولت به استان صورت نمي گرفت چه كميت هايي جبران نمي شد گفت: البته نمي توان غيبگويي كرد ولي اگر بخواهيم با توجه به روال سابق و روند كارها در گذشته پيش بيني كنيم به قطع يقين تسريع در پروژه ها و پيگيري حل مشكلات سر راه كاملاً مشهود و محسوس است.
به طور مثال پروژه هايي كه ساليان متمادي از 22 سال، 12 سال، 5 سال و .... از شروع آنها مي گذشته و داراي پيشرفت چشم­گيري نبوده اند با همت و تدبير به سرعت تكميل و به بهره برداري رسيده اند.
پروژه مركز تحقيقات بخ و گاريزات 22 سال بوده است كه درحال ساخت بوده كه طي2سال گذشته تكميل و به بهره برداري رسيده است
پروژه دانشكده داروسازي كه در حال افتتاح و بهره برداري است در سال 72 شروع به ساخت شده و تا سال 85 هنوز تكميل نشده بود. همچنين بيمارستان اردكان كه از سال 76 تا 85 قريب به 9 سال با پيشرفت 55% همراه بوده و طي 2 سال گذشته تكميل و تجهيز آن به 100% رسيده است.
خريد 64 دستگاه دياليز نو جهت بيمارستان هاي استان اگر طبق روال قبل صورت مي گرفت چندين سال طول مي كشيد ولي با مصوبه سفر در كوتاهترين زمان ممكن خريداري و در اختيار قرار گرفت.
آقاي دكتر بفرماييد به نظر شما مديريت انقلابي چه تعريفي دارد؟
مديريت انقلابي، مديريت همراه با خدمتگذاري است. توام با وجدان كاري، تعهد و دلسوزي مثال بارز اين نوع مديريت، حضرت امام (ره) هستند كه عوامل و دست اندركارانش جواناني بودند كه از جان خود در راه خدمت به اين مردم و كشور گذشتند و انصافا سنگ تمام گذاشتند و تا هر زماني كه اين مديريت حاكم باشد مملكت به اوج خواهد رسيد و هر زمان كه كمرنگ شود، خدمتي در شان مردم به آن ارائه نخواهد شد.
از مهمترین مصوبات دور دوم سفر ریاست محترم جمهور به یزد در این بخش می توان به " تجهیز هشت پایگاه اورژانس امداد جاده ای ، احداث بخش جراحی زنان و زایمان و اتاق عمل بیمارستان خاتم ،اختصاص دستگاه MRI به بیمارستان امام جعفرصادق (ع) میبد و شهید صدوقی یزد ،اختصاص دو دستگاه یونیت داندانپزشکی معلولین به بیمارستان شهید رهنمون ، تعمیر و تجهیز بیمارستان شهید صدوقی ، توسعه بیمارستان ابرکوه و بافق ، تامین تجهیزات پژوهشی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خرید تجهیزات آزمایشگاهای سلولهای بنیادی برای ناباروری " را می توان اشاره نمود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا